Nový úsek cyklostezky Bečva slouží veřejnosti
02.10.2014 11:41
Další důležitý krok v oblasti podpory cyklistiky učinilo město Valašské Meziříčí letos v březnu, kdy výstavba cyklostezky začala. Tu dnes odpoledne slavnostně otevřeli a předali veřejnosti do užívání. Peloton v čele se zastupitelem Vlastislavem Navrátilem a Janem Trčkou, zaměstnanci odboru komunálních služeb a odboru školství, kultury a sportu přijel od letního koupaliště až do areálu loděnice, kde proběhlo slavnostní předání stavby zástupci firmy STRABAG, dodavatele stavby. Pásku přestřihli nejvyšší představitelé města za účasti široké veřejnosti. Tomuto aktu předcházelo několik krátkých proslovů zúčastněných hostů, zástupců města i stavební firmy.
Realizaci cyklostezky velmi pozitivně ohodnotil starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka. „Budování cyklostezek jsme zařadili mezi priority města a jsem rád, že se tento slib podařilo splnit. Zajistit bezpečnost chodců, cyklistů i bruslařů na trase mezi Valašským Meziříčím a Juřinkou byl jeden z impulsů pro vznik této nové trasy, která zajistí cyklistům i větší pohodlí,“ uvedl Jiří Částečka s tím, že město bude i nadále usilovat o další zlepšení podmínek pro městskou cyklistiku.
Nově otevřený úsek cyklostezky, který má délku 3 981 metrů, šířku tři metry, stál 20,4 milionu korun. Pětaosmdesát procent z této částky pokryla dotace z ROP. Nová cyklostezka navazuje na stávající cyklostezku Bečva. Nový úsek začíná na pravém břehu Rožnovské Bečvy u tzv. Myší díry. Toto donedávna dopravně nebezpečné místo obchází po břehovém opevnění a pokračuje k soutoku Bečev. Od soutoku vede cyklostezka po břehu spojené Bečvy, podél loděnice až k juřinskému mostu a dále po levém břehu podél střelnice a Juřinských ok až na hranici katastru města.
Další úsek směrem do Choryně již nyní připravuje Sdružení obcí Valašskomeziříčsko-Kelečsko. Povrch komunikace tvoří asfaltobeton, pouze na dvou úsecích (u Myší díry a pod soutokem Bečev) o délce 150 a 400 metrů byl použit litý beton s protiskluzovou povrchovou úpravou. Tento povrch byl zvolen pro svou výrazně větší odolnost při povodňových stavech právě v místech, kde je pravděpodobnost zatopení cyklostezky nejvyšší. „Tento postup jsme před třemi lety zvolili také u cyklospojení mezi sokolovnou a parkem Abácie, kde se nám velmi osvědčil a ani opakované zatopení při zvýšených průtocích betonový povrch nepoškodil. V prvních týdnech sice nebude betonový povrch zcela komfortní pro in-line bruslaře, poté se však protiskluzový povrch „zajezdí“ a bude fungovat k plné spokojenosti,“ informoval místostarosta města Jiří Pernický a dodal: „Při trasování jsme museli respektovat jednak vlastnické vztahy u dotčených pozemků, vedení různých inženýrských sítí a hlavně koridor budoucího obchvatu města, který cyklostezka kříží. Výsledná stavba včetně osazeného dopravního značení je tak tím nejlepším dostupným kompromisem mezi požadavky vlastníků pozemků, inženýrských sítí, orgánů státní správy a platných technických norem.“
„Dalším cílem pro rozvoj cyklistiky je hlavně zlepšení podmínek pro cyklisty uvnitř města, napojení Valašského Meziříčí na nově dobudovanou cyklostezku Hodslavice - Nový Jičín a společně s Mikroregionem výstavba cyklostezky směr Bystřice pod Hostýnem,“ přiblížil další plány města místostarosta Pernický.